Sunday, June 29, 2008

Rommelmarkt/Hoezen

Vandaag was er weer een grote rommelmarkt op het NDSM Trerrein in Noord en ik heb een begin gemaakt an een collectie lp hoezen aan de muur.
De mooiste is wel Moanin' van Art Blakey, maar die was ook meteen de duurste. Dan nog Something Cool van June Christy En twee lp's van Ann Burton: Blue Burton en Ballads & Burton.
Terwijl ik de Ann Burton's vond stond iemand naast mij (die ook nog een paar mooie lp's voor mijn neus wegpikte), hij wierp een blik op de LP van Ann Burton en zei toen: "Daar heb ik ook nog op mee gespeeld", hij bleek ook nog vorige week op het ijazz festival gespeeld te hebben.
Nu nog een slimme manier zien te vinden om ze op te hangen.

5 comments:

Vincent said...

Koel. Ze zijn allemaal mooi maar de eerste twee zijn m'n favoriet. Niet dat het iets met m'n keuze van doen heeft (kan hooguit in het voordeel werken! ;-) maar Ann Burton lijkt wel wat op Mickey (v. Reijen).

kees said...

ik vind Ann Burton (vooral die Ballads & Burton) meer op Mies Bouwhuis lijken.

kees said...

Ik bedoel natuurlijk Mies Bouwman. Het is gevaarlijk als ik namen noem op jouw blog; Mies Bouwhuis is gisteren overleden...

Jo said...

Om ze te bevestigen kun je een spijker gebruiken, er zit heel handig een gaatje precies in het midden van de plaat ;)

Nat said...

Wat betreft ophangen lp's: je kunt ook eens vragen bij winkels waar ze nog lp's verkopen of ze nog van die 'ophangborden' hebben. Zo hebben wij ook alle hoezen van Hawaii-lp's opgehangen in het atelier.